hemma igen

ja, för er som inte visste det lixom. jag och mina två kompanjoner är tillbaka i Sverige.
och ska jag vara ärlig så kändes det faktiskt rätt skönt att landa på Arlanda. men vem skulle egentligen inte tycka det när man möttes av tjoande, kramar, pussar och blommor från föräldrarna. när sen dörrarna öppnades och man fick njuta av solen och den underbara vårdoften var det ju bara pricken över i:et. konstigt att jag som bärandes en kort klänningen inte frös, med tanke på att vi under de senate veckorna varit vana vid 35-gradig värme. men det var skönt, frisk luft och HÄRLIGA SVERIGE!
vad ska jag säga om resan? vetefan... vissa dagar är jag speachless. förstår inte riktigt vad jag varit med om. allt blev så vardagligt där borta efter ett tag. vi åkte runt, levde i en ryggsäck och upplevde allt från fallskärm till snorkling. det var lixom så vi levde, så vi har levt i två månader. LIVING THE DREAM så att säga. så en annan kväll kanske jag tar till mina skrivkunskaper och skriver om resan, skriver om saker och ting vi varit med om (för er som inte läst bloggen, och för allt som inte står på bloggen) och helt enkelt delar med mig av lite nostalgikänslor. men inte just nu, nä inte för tillfället. men jag vill bara säga att vi har haft det underbart, och jag saknar det redan.
detta är enbart bilder från Bali, bara dom jag har på datorn för tillfället.
men det kommer fler, det kommer fler...

men annars då? vi är hemma igen som sagt. tillbaka till verkligheten. min titel är för tillfäller "20 år och arbetslös". tummen upp! det bör vara prion just nu. skriva CV, skriva CV. vilket jag faktiskt börjat med! (men sen kändes det mer lockande att träffa malin och finke..) men det är PRECIS som när man pluggade... "jag ska bara kolla nåt på internet...". men jag lovar. imorgon vid den här tiden SKA jag ha skrivit klart och iaf sökt på de företagen som står på min lista just nu. (har kollat upp lite vilka som söker, så har några) och förhoppningsvis några till. annars är det så mycket annat jag vill pyssla med. med betoning på pyssla. jag fick massa roliga bakgrejer i födelesdagspresent. bakböcker och cupcakes-dekorationer osv osv. dessutom har jag fått nya ideér till bloggen. jag ska inte ljuga, jag läste blondinbellas bok OCH Elsas mode på resan... fick förmodligen lite inspiration av det. så jag vill göra den lite annorlunda. skriva om andra saker. fick en helt ny tändning för att skriva nu när jag varit borta. kan berätta mer om det imorgon. nu måste jag nog tänka på refrängen.
godnatt på er,
längtar tills jag får träffa många av er igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen är du tillbaka min glädjespridare!!

2012-05-21 @ 14:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0